تفاوت پنجره دوجداره upvc و pvc

امروزه در اغلب ساختمان های نوساز از انواع درب و پنجره دوجداره استفاده می شود. ساخت پنجره جداره با متریال مختلفی انجام می شود. به طور معمول از پروفیل های پی وی سی یا یو پی وی سی در تولید پنجره دوجداره بیشتر از سایر متریال استفاده می شود. گاهی دیده شده که مشتری تفاوت این دو پروفیل را نمی داند و یا تصور می کند هر دو این متریال یکی هستند. لازم به ذکر است که درب و پنجره upvc و در و پنجره پی وی سی از یک نوع مواد اولیه ساخته نمی شوند. شاید به لحاظ ظاهری تفاوتی بین پروفیل ساخت پنجره دوجداره دیده نشود ولی از نظر کیفیت و قیمت این دو پروفیل تفاوت دارند. سوال اینجاست که آیا پنجره دوجداره upvc کیفیت بهتری دارد یا پنجره های ساخته شده از پروفیل پی وی سی؟ کدام سازه دوام بیشتری دارد؟

در ادامه به بررسی یو پی وی سی و پی وی سی می پردازیم تا با آشنایی نسبی، انتخاب آگاهانه تری داشته باشید.

 

پی وی سی چیست؟ pvc

 

Poly vinyl chloride با نام اختصاری pvc در صنعت شناخته می شود. پی وی سی نوعی پلیمر و شبیه به پلاستیک است. این پلیمر در ساخت طیف وسیعی از لوازم روزمره استفاده می شود. کاربرد پی وی سی در پنجره های دوجداره همچون پنجره دوجداره upvc رایج است. لوله های pvc در صنعت ساختمان سازی نقش مهمی دارند. پروفیل های ساخته شده از پی وی سی به راحتی برش داده می شود و جایگزین مناسبی برای پروفیل های فلزی است. بیش از ۵۰ درصد تولید pvc جهان در ساختمان سازی استفاده می شود. پی وی سی از لحاظ وزن بسیار سبک بوده و انعطاف پذیری خوبی دارد. در واقع این پلیمر همان پلاستیک با ضخامت متفاوت است که دارای مقاومت بالایی است. شکل پذیری راحت تر، تحمل فشار و عدم شکستگی، سطح صیقلی و براق، مقاومت در برابر آتش سوزی برخی از ویژگی های مثبت پی وی سی هستند.

 

upvc چیست؟

 

unplasticized polyvinyl chloride با نام اختصاریupvc ساختاری شبیه به پی وی سی دارد با این تفاوت که این متریال پلی وینیل کلرید غیر پلاستیکی است. این ماده از نفت خام و کلرید سدیم تشکیل شده و در ساخت درب و پنجره دوجداره upvc بیشترین کاربرد را دارد. این پروفیل نسل جدید پی وی سی بوده و با افزودن برخی مواد به پروفیل پی وی سی تولید شده است. با توجه به مشکلاتی در سازه های یو پی وی سی وجود داشت، صنعت گران با تغییر در فرمول ساخت پروفیل توانسته اند محصولی جدید و با کیفیت تر را روانه بازار کنند. از زمانی که پروفیل یو پی وی سی پا به جهان صنعت گذاشت، جایگزین مناسبی برای سازه های پی وی سی شد. اگر چه pvc جایگزین خیلی خوبی برای فریم های فلزی است اما از لحاظ کارایی پروفیل upvc بسیار منعطف تر از آن می باشد.

 

تفاوت پنجره pvc با upvc چیست؟

 

تفاوت درب و پنجره دوجداره upvc و pvc در پروفیل ساخت آن است. با توجه به رشد سریع صنعت ساختمان سازی، هر روز شاهد رونمایی از محصولی جدید در این عرصه هستیم. صنعت درب و پنجره سازی همپای صنایع ساخت و ساز پیشرفت کرده و انواع درب و پنجره دوجداره upvc نمونه ای از همین ابتکارات است. پنجره های دوجداره یو پی وی سی تکنولوژی پیشرفته تری از درب و پنجره پی وی سی دارند. پروفیل های پی وی سی که در ساخت پنجره دوجداره استفاده می شوند یک مشکل بزرگ دارند، pvc در برابر نور خورشید و اشعه ماورا بنفش خیلی زود دچار تغییر رنگ می شود. تغییر رنگ فریم پنجره های پی وی سی یک مشکل جدی و ناخوشایند است. این امر در دکوراسیون نمای ساختمان نیز تاثیر بدی دارد. شاید اصلی ترین علت استفاده از درب و پنجره دوجداره upvc همین مشکل باشد.

 

درب و پنجره دوجداره upvc بهتر است یا pvc ؟

 

پنجره ها چشم های بنا هستند و اغلب در معرض نور خورشید و تغیرات دمایی قرار دارند. با توجه به شرایط آب و هوای در شهرهای مختلف، استفاده از سازه های مقاوم تر در برابر نور خورشید ارجحیت دارد. پروفیل های ساخت درب و پنجره دوجداره آوان از مواد مرغوب و upvc با کیفیت ساخته شده و در برابر اشعه فرابنفش خورشید هرگز دچار تغییر رنگ و رنگ پریدگی نمی شود. ایران کشوری آفتابی در اغلب روزهای سال است و لازم است تا در ساخت و سازها این مورد نیز در نظر گرفته شود. به این ترتیب بدون تردید یو پی وی سی در ساخت درب و پنجره دو جداره،نسبت به پی وی سی گزینه مناسب تری است. البته در فریم هایی که داخل بنا کار می شود و در معرض نور مستقیم خورشید نیست هنوز هم می توان از پی وی سی استفاده کرد.

 

تفاوت در قیمت پنجره دوجداره upvc و pvc

 

پروفیل یو پی وی سی در مقایسه با پی وی سی، انعطاف بسیار بیشتری دارد. این پروفیل در برابر شکستگی مقاوم تر بوده، خواص ضربه پذیری و تحمل فشاری بالاتری دارد. فریم پنجره یو پی وی سی در برابر آتش سوزی و اشعه خورشید کاملا مقاوم ساخته شده است. جالب است بدانید که فریم پنجره دوجداره یو پی وی سی به دلیل دارا بودن اکسید تیتان در برابر تغییرات جوی و باران های شدید نیز همچنان کیفیت خود را حفظ می کند. با توجه به ویزگی های بسیار خوب درب و پنجره دوجداره upvc پرداخت اندکی بیشتر برای آن کاملا منطقی است.

 

طراحی و ساخت پنجره دوجداره upvc

 

تنها با چند کلیک می توانید سفارش ساخت درب و پنجره یو پی وی سی را از طریق وب سایت آوان ثبت کنید. طراحی، ساخت و نصب پنجره دوجداره در تهران بخشی از خدمات پنجره دوجداره آوان است. قیمت پنجره دو جداره پس از اندازه گیری به طور دقیق اعلام می شود. همه سفارش های ثبت شده در وب سایت آوان شامل گارانتی و تضمین کیفیت ساخت هستند. ثبت سفارش و انجام مشاوره برای ساخت پنجره دوجداره کاملا رایگان است.

تمامی حقوق محفوظ است – گروه صنعتی مرادی